5 Temmuz 2009 Pazar

ARKADAŞLIK GÜZELDİR AMA KISKANÇLIK OLUNCA MAHFOLUR


İlkokul 8. sınıfa giden Yağmur, Ceyda, Zuhal ve Meltem çok iyi arkadaşlardı. Yağmur ve Ceyda’nın daha yakın bir arkadaşlıkları vardı. Yağmur ve Ceyda voleybolu çok sevdikleri ve çok güzel oynadıkları için okulun voleybol takımına girdiler. Ama Zuhal ve Meltem hem güzel oynayamıyorlardı hem de kendilerine güvenleri yoktu zaten. Her şey böyle sürüp giderken mahalleye Aşkın adında yeni bir kız taşındı. Bu kız Zuhal’in dayısının kızıydı. Aşkın’da 8.sınıfa gidiyordu. Yağmur, Zuhal ve Meltem aynı sınıftaydılar. Ama Ceyda ayrı sınıftaydı. Aşkın da Zuhal in sınıfına kaydoldu. Yağmur ve Ceyda Aşkın’dan hiç hoşlanmamışlardı. Aşkın çok havalı bir kızdı. Kendini herkesten üstün görürdü. Zaten Yağmur ve Ceyda’da Aşkın’dan bu yüzden hoşlanmamışlardı. Aşkın, Ceyda ve Yağmur’un arkadaşlıklarını çok kıskanmıştı ve bu yüzden onlara hava atmıyor iyi davranıyordu. Ama bu yaptıkları onların hiç dikkatlerini çekmemişti. Çünkü Aşkın ile ilgilenmiyorlardı. Aşkın bu duruma çok sinirlenmişti. Bu yüzden onlardan özür dilemeye karar verdi. Ama bunu nasıl yapacağını bilmiyordu. Zuhal i çağırdı. Ona Yağmurlarla arkadaşlık yapmak istediğini anlardan özür dilediğini ve bu söylediklerini onlara söylemesini istedi. Zuhal Aşkının söylediklerini Yağmurlara iletti. Yağmur zaten biz onunla küs değiliz gelip bizimle konuşursa biz de onunla konuşuruz cevabını verdi. Zuhal Yağmurun söylediklerini Aşkına anlattı. Aşkın çok mutlu oldu. Ve hemen Yağmurların evine gidip Yağmuru dışarı çağırdı. Yağmurun bir işi yoktu. Bu yüzden dışarı çıkmayı kabul etti. Ama Ceyda’yı da çağıralım dedi. Ceyda’yı da çağırdılar Ceyda voleybol topunu da getirdi. Hep beraber voleybol oynadılar. Aşkın, ben çok iyi voleybol oynarım okuldaki voleybol takımına katılacağım, sizde katılsanıza dedi. Ceyda hemen biz zaten voleybol takımındayız dedi. Yağmur Ceyda’yı yanına çağırıp bence Aşkın yalan söylüyor. Baksana nasıl voleybol oynuyor Aşkın’ı ancak yedeklere alırlar belki yedeklere bile almazlar hatta dedi. Aşkın Yağmurların ne hakkında konuştuklarını az da olsa duyuyordu. Bu yüzden Ceydaların yanına giderek konuyu hemen değiştirdi, kızlar geçen dönem yani 7. sınıfta ne aldınız dedi. Ceyda ben bir şey almadım dedi. Yağmur da ben bir şey almadım diyince Aşkın çok şaşırmış taklidi yaptı. Ben takdir aldım diyemedi eğer öyle deseydi Ceydaların inanmayacağını biliyordu bu yüzden teşekkür aldım dedi. Ama teşekkür aldım demesi Yağmuru şaşırtmıştı. Çünkü okulda yapılan sınavlardan hep Aşkından daha yüksek alıyordu nasıl oluyor da Aşkın teşekkür alıyordu, geçen yıl dersleri iyi olsaydı eğer bu yıl da dersleri biraz olsun iyi olurdu. Bu kız çok yalancı, bu kızla arkadaşlık yapmamalıyım diye düşündü. Ama Aşkın’ın daha ne kadar yalan söyleyeceğini merak ediyordu bir şey olmamış gibi davrandı. Ceyda’nın annesi Ceyda yı eve çağırdı, Ceyda eve gitti. Yağmur,
__Ben de eve gideyim artık geç kaldım zaten yarın okulda görüşürüz diyerek gitti. Sabah saat 7:00 de Ceyda Yağmur’u çağırdı. Yağmur hazırlanmıştı. Evden çıktı. Beraber okula gittiler. Okulda Aşkınla karşılaştılar, Aşkın çoktan gelmiş onları bekliyordu. Beraber sınıfa girdiler ama Ceyda onlardan ayrılıp kendi sınıfına gitti. O gün Yağmurlar ilk derslerinde matematik sınavı yapacaklardı. Hocaları derse girdi ve sınav kağıtlarını dağıttı, sınav başladı. Yağmur sınava çok çalıştığı için soruları yapabiliyordu. Aşkın’a baktığında Aşkın’ın yanındaki kızdan kopya çektiğini gördü. Yağmur bu duruma çok sinirlendi. Ben çok çalıştığım için beş alacağım o kopya çektiği için beş alacak. Zil çalınca sınav kağıdını hocaya verdi. Ve Aşkın’ın kopya çektiğini söyledi. Hoca yanında ki kızla Aşkın’ın sınav kağıdını karşılaştırdı. Aşkın’ın kopya çektiğini anladı. Aşkın sınıfa geldiğinde hoca onu yanına çağırdı ve yanındakinden kopya çektiğini bunu Yağmurun gördüğünü söyledi. O an Aşkın çok sinirliydi. Aşkın okul çıkışı Yağmurun yanına gidip sen neden benim işime burnunu sokuyorsun anlamıyorum sanane kopya çektiysem bir daha işime sakın karışma dedi. Yağmur bu söylenenlere çok sinirlendi ve seni bıraksaydım da hak etmediğin notu mu alsaydın sen kendini çok akıllı zannediyorsun ama ben senden daha akıllıyım dedi. Ve eve doğru gitti. O günden sonra Aşkın bir daha Yağmurlarla konuşmadı. İngilizce sınavı olduğu bir gün Aşkın yine kopya çekiyordu. Bu defa sınıftan ceren gördü ve hocaya söyledi. İngilizce hocası Aşkın’ı çok sevdiği için herkese notunu düşüreceğim dedi ama düşürmedi. Yıl sonu gelip çatmıştı, Yağmur çok heyecanlıydı. Herkes sınıfına girdi. Hocalar karneleri dağıtmaya başladı. Yağmur İngilizce dersi yüzünden teşekkürü kaybetti ama Aşkın teşekkür aldı. Yağmur çok sinirlenmişti ortada büyük bir haksızlık vardı ama karneler hazırlanmış her şey bitmişti. Artık hiçbir şey yapamazdı. Artık yaz Kur’an kursları başlamıştı. Yağmurların sokağının aşağısında yeni açılan bir kuran kursu vardı. Yağmur ve Ceyda da yukarıda olan uzak kuran kursu yerine yakında olan kuran kursuna tercih etti. Zuhal;
__Yağmur aşağıda olan kuran kursu güzel mi dedi? Yağmur;
__Evet çok güzel bence sende bizimle beraber gelmelisin eminim sende çok beğeneceksin dedi. Zuhal hemen Aşkının yanına gidip. Biz de aşağıda olan kuran kursuna gidelim dedi. Aşkın Yağmurların gittiği kuran kursuna gitmek istemiyordu. Benim abim aşağıdaki kuran kursuna baktı çok kötüymüş ben gelmeyeceğim sen gidiyorsan git dedi. Zuhal Yağmurun yanına gitti. Ve bu kuran kursu çok kötüymüş Aşkının abisi bakmış içeriye ben gelmeyeceğim dedi. Yağmur hemen hocanın yanına gidip buraya bir çocuk gelip baktı mı dedi. Hoca hayır buraya erkeklerin girmesi yasak dedi. Yağmur Aşkının yalan söylediğini anladı. Aşkının yaptığı tüm yalanları hocaya anlattı. Hoca bence bir daha onunla konuşmayın hatta öyle bir kızın selamını bile almayın dedi. O günden sonra Yağmur ve Ceyda Aşkın yokmuş gibi hayatlarına devam etmişler…

1 yorum: